Japan

 

Turen til Japan bestod af en 10 dages studie tur – kombineret med besøg hos Sato Corperation i bydelen Shibuja  i Tokyo

Vi mødtes i Kastrup Lufthavn tidligt om morgenen – efter at have overnattet i København – Fra Kastrup fløj vi med British Airways til Headrow  Airport i London – hvor der var en ventetid på ca 4 timer

Turen forsatte fra London direkte til Narita Airport i Tokyo  Japan -også kaldet for Solens Land –  en flyvetid på 10 timer – hvor vi ankom næste dag om morgenen kl 8:00 lokal tid.

Vi fløj med en Airbus 777 tilhørende British Airways – hvor vi alle 10 deltagere under indtjekningen desværre ikke kom til at sidde samlet – enkelte af os fik byttet internt for  at kunne sidde sammen –

Da vi havde fløjet ca 4-5 timer og befandt os over det nordlige Sibirien lykkedes det for henholdsvis min kollega Niels Birk samt jeg efter en høflig forespørgsel hos een af stewardesserne at måtte hilse på de 3 piloter som havde ansvaret for at flyve os sikkert til Japan

turentiljapan1

Her ses min kollega Niels Birk siddende bagerst til højre – og jeg bagerst til venstre – hvor vi fik en hyggelig snak med piloterne 

Søren Mygind og jeg under flyturen fra Danmark til Japan 

Bagerst ses Kenneth Kofoed Hansen siddende ved Niels Birk – forrest for uden Søren Mygind og jeg ved vinduet 

Dette oversigts kort illustrerer Metro banerne i det centrale Tokyo

Motiv fra Tokyo Banegård

Efter vores ankomst til Narita Airport i Tokyo blev vi med bus kørt til vores hotel beliggende midt i Tokyo centrum – hvor vi blev indkvarteret på et 4 stjernet hotel – og af  den ansvarlige for Sato Corporation  – Ken Huchino blev vi guidet på en rask spadseretur til et nærliggende Tempel – hvor man så hvordan lokal befolkningen muldrede til og fra  – og under deres korte besøg først vaskede deres hænder og efterfølgende bukkede for en statue og kastede nogle mønter i en slags ønskebrønd  hvorefter de forlod templet for enten at tage hjem eller på job 

Herunder ses fra venstre Søren Mygind , Ken Huchino, samt Orla Bak 

I et tog blev vi kørt ud til Sato,s virksomhed hvor vi dels oplevede en rundvisning og besøg i deres udviklings afdeling – men samtidigt oplevede vi også et forfærdeligt spektakel som fik bygningen til at ryste helt vildt nogle få sekunder,  som viste sig at være et jordskælv som blev målt til 6,3 på richtar skalaen og trafikken i hele Tokyo blev indstillet 

Dag 3: efter morgenmad på hotellet blev vi hentet af værten Ken Huchino – som viste os vej til en station hvor vi med GTV tog kørte ca 230 km med en hastighed som nærmede sig de 300 km/timen –  Turen gik til den berømte “HAKONE Nationalpark” hvor vi skulle opleve den ægte gamle Japanske kultur  – hvor vi dels badede i “Hot Springs” – overnattede på en typisk Japansk landevejs kro – hvor vi fik udleveret en sammenrullet siv måtte – som eneste underlag – og et tæppe som dyne  skal dog lige indskyde  at tæppet ikke var tilpasset os fra Europa – 

Fra venstre sidder forrest Anette Bøgh – ved siden af Karin Hansen til højre forrest Søren Mygind , Kirsten Wagner, samt jeg (Orla Bak)

Her underholdes der af fra venstre Karin Hansen – til højre Anette Bøgh – og jeg i midten – vi sidder direkte på gulvet kun på en lille pude med benene stoppet ind under bordet som kun er 30 cm høj – en ubekvemt stilling – imens vi venter på at få serveret maden som eksempel vis består af rå fisk med øjne og hale – dertil Japansk Øl som smagte fremragende

Udflugten til Hakone – varede i 2 dage – hvor vi oplevede sejltur i et gammelt træskib, derefter en tur i hængebaner over et stort område med Hot Springs – som dampede op fra undergrunden – en tur i tandhjuls bane – hvor vi lærte lokale gamle Japanske sange fra kul minerne -og ikke at forglemme en ubeskrivelig udsigt til Japan,s højeste bjerg FUJI 

Søren Mygind præsenterer  dagens program 

 

Eet af de særprægede huse – hvor man kan sige de står på hovedet for os 

 

Her ses et par bil modeller i Japan som endnu aldrig er set i Europa 

 

 

Tokyo,s højeste skyskraber har en roterende restaurant på toppen – her spiste vi en fest middag  sammen med personalet fra Sato Corporation  –